Inspirace pro děti a rodiče v době uzavření MŠ

Vážení rodiče,

protože je prozatím MŠ uzavřená a my nemůžeme být s Vašimi dětmi, nabízíme alespoň touto formou inspiraci pro práci s nimi.

Kromě básniček a písničky najdete ke stažení i níže přiložené soubory:

„Doporučení pro rodiče dětí předškolního věku“      
„Metodika správného umývání rukou s básničkou“      
Písnička – Voláme sluníčko      
Básnička – Květiny      
Pracovní list – Jarní procházka      
Pracovní list – Papíroví ptáčci      
Pracovní list – Růst tulipánu      
Omalovánky    
Pracovní listy – rozvoj motoriky:
Další pracovní listy:
 
   

 

Básničky

SLUNCE

Vyšlo slunce zasvítilo, (chůze)

na nebi se otočilo. (ruce v bok a otáčet se)

Každá kytka maličká, (podřepy)

radost má ze sluníčka. (ruce v bok a otáčení)

Ke slunci se naklání, (úklony stranou ve vzpažení)

listy z hlíny vyhání.

 

VOLÁM TÉ SLUNÍČKO

Volám tě sluníčko, haló, haló, (ruce k ústům, jako když voláme)

tepla je na světe málo, málo, (mneme si ruce, jako když je zahříváme)

vylez a rozežeň mraky, mraky (ruce do vzpažení, mávají ze strany na stranu)

a já ti pomůžu taky, taky. ( ukazujeme na sebe)

 

DUBEN

Chvilku vítr suší bláto,

chvilku slunce sype zlato,

chvilku liják bubnuje,

takové to v dubnu je.

 

VLAŠTOVIČKA

Vlaštovička mušky chytá,

šveholí, jak šipka lítá.

Lítá jako živé nůžky

a maličkým dává mušky.

Žádné dítě neošidí,

vlaštovička všechno vidí.

 

Píseň (opakovací s dětmi jsme v březnu zpívali) na melodii Na tom pražským mostě

Auto řídí táta,

vláček strojvedoucí.

Do letadla pilot chvátá než bude tma tmoucí.

Do letadla pilot chvátá než bude tma tmoucí.

 

Auto řídí máma,

loď má kapitána.

Autobus má za řidiče tamhle toho pána.

Autobus má za řidiče tamhle toho pána.

 

  • Rozvoj fyzické zdatnosti aktivním pohybem
  • Rozvíjet všechny smysly
  • Rozvoj přirozených poznávacích citů
  • Rozvoj komunikativních schopností a slovní zásoby
  • Rozvoj schopnosti sebeovládání , Co by se stalo, kdyby
  • Rozvoj estetického vnímání světa , utvořit si svůj názor
  • Podporovat aktivity, podporující uvědomování si vztahu mezi lidmi
  • Rozvoj úcty k životu ve všech formách
  • Prostředí, vytvářet zdravé prostředí
  • Vytvářet povědomí o vlastní sounáležitosti se světem

 

Těšíme se, až se opět s Vašimi dětmi v MŠ setkáme.

 

 

 

Comments are closed.